domingo, 12 de diciembre de 2010

RUBIERA TUYA, Carlos



Nació en Caldones, Xixón, en 1956. Profesor d’enseñanza primaria. Fue ún de los cantautores qu’integraron l’efímeru movimientu musical “Nuevu canciu astur” nos primeros años de la transición, a semeyanza de movimientos similares d’otres nacionalidaes del estáu y tien varios discos editaos nel so haber. Apaez vinculáu a la organización de Conceyu Bable en Xixón y empieza a dase a conocer como narrador nos concursos de cuentos curtios entamaos por esta agrupación asturianista. En 1981 publica col Seminariu de Llingua Asturiana’l so primer llibru de relatos: Cuentos de tres la Guerra, alcordanza hestórica sobre la postguerra asturiana bebida nes fontes de la tradición oral. Carlos Rubiera fue ún de los miembros correspondientes que se presentaren na primer xunta pública de l’Academia de la Llingua naquel 1981.
   Algama dellos premios lliterarios, ente ellos el Certame de Cuentos y Poesíes del Institutu “Jerónimo González” de Sama, Llangréu. Nel añu 1982 gana’l Premiu de Narraciones Curties de la Diputación Provincial cola novela breve Nublu de mar y distancia (1983), narración epistolar cola revolución sandinista de Nicaragua al fondo. D’esi añu ye tamién un relatu infantil que da a estampa cola Academia de la Llingua, Vida y aventures de Musín. En 1985 publica un estensu romance satíricu–humorísticu, na tradición de los monólogos clásicos asturianos tituláu Romance de la boroña preñada. Xunta Ramón d’Andrés empobina la edición póstuma de lesObres inédites (1986) del que fuera’l so amigu Andrés Solar.
   Ocupáu en xeres polítiques, siempre dientro del Partíu Asturianista, onde ocupó puestos de relativa responabilidá, desde la publicación del llibru de relatos: Cuentos de bona oreya (1988), dexó pasar Carlos Rubiera más de diez años pa reapaecer como poeta con Venti sonetos (1999).